miercuri, 8 iunie 2011

Primul Duatlon 2011

   Am participat sambata asta la primul Duatlon al meu din 2011. Locatia evenimentului a fost Rasnov (Brasov), iar probele au constat intr-o tura de cibicleta de 17 km offroad (predominant prin padure) si urmata de o proba de alergare (tot prin padure) de 9.5 km.
   Cu toate ca nu sunt la prima mea participare la un duatlon (sunt la a 2-a :)) am crezut ca stiu in mare masura la ce sa ma astept din partea traseului si a necesarului de efort pe care trebuie sa il consum oentru a finaliza cursa........ei bine nu a fost chiar asa.
   Organizarea cursei a fost foarte buna, cu puncte de revitalizare si marcarea foarte precisa a traseului (chiar daca cei 17 km de bicicleta s-au desfasurat in proportie de 80 % prin padure pe diverse poteci nu m-am pierdut cu toate ca nu vazusem traseul pana atunci).
   M-am inscris la categoria "masculin amatori" dar din punctul meu de vedere dificultatea traseului a fost destul de mare pentru un "amator". Cu toate astea startul sa dat sambata la ora 9:30 cu proba de bicicleta. Stiam ca dupa cei 17 km pe bicicleta va trebui sa mai alerg in 9.5 km cu cele 2 picioare din dotare asadar am optat pentru a incepe cursa in ultimul rand (aproape ultimul concurent), pentru a merge in ritmul meu si a putea depasi pe parcurs eventualii concurenti intarziati......o tactica gresita intr-o cursa in care prima proba este cea de bicicleta unde aproape de start trebuie sa urci un deal impingand bicicleta pe o poteca (ceea ce inseamna ca nu prea ai pe unde sa depasesti alti concurenti).






   Dupa primul deal urcat am inceput sa imi intru in ritm si am depasit destul de multi concurenti (nu asta era scopul) care probabil nu isi dozasera foarte bine efortul. Pe o portiune de coborare prin padure am facut o greseala de apreciere a potecii si am incercat un artificiu "tehnic".....si ca orice artificiu care nu functioneaza bine, mi-a explodat in fata...asadar am luat prima tranta (am cazut) nu foarte rau, as putea spune destul de usor chiar daca am zburat de pe bicicleta si am aterizat sub ea. M-am ridicat repede, nu ma durea nimic, m-am urcat pe bicicleta inapoi si am reinceput sa dau la pedale.



    Cam pe la jumatatea cursei de bicicleta dupa o urcare de vreo 20 min. in care am depasit din nou destul de multi concurenti am ajuns in punctul maxim de urcare al traseului (norocul meu ca am ajuns acolo pentru ca bicicleta mea parca a stiu ca nu mai e foarte mult de urcat si sa blocat pe a 2-a foaie si nu mai vroia sa schimbe viteza)...iar de aici teoretic traseul ar fi trebuit sa fie predominant la vale.....si cam asa a fost, doar ca din nou pe o coborare nu foarte abrupta mi-a alunecat bicicleta pe niste pietre care erau acoperite de frunze uscate si am reusit sa ma imprastii pe jos. A fost destul de tragica ciocnirea...cred ca este accidentul la limita caruia daca ai un soc doar cu 1% mai puternic de atat iti rupi sigur ceva. Din fericire (ca nu mi-am rupt nimic) m-am ridicat cu destul de mare greutate de sub bicicleta si m-am dat la o parte din drumul celor care treceau pe langa mine in viteza (a fost prima data cand cineva din urma mea ma depasit). A fost destul de grea revenirea pe traseu...am pierdut cel putin 10 minute acolo....pana mi-am revenit din soc si am reusit sa imi indoi genunchiul lovit, pana mi-am depanat frana din spate care nu mai tinea...dar macar bicicleta a inceput sa schimbe din viteza in care se blocase :)) .....nu de foarte mult ajutor (dar benefic) pentru ca din momentul in care m-am reurcat pe bicicleta am realizat ca nu prea pot sa dau normal din pedale (ma durea destul de tare piciorul).
   Am vrut sa abandonez dupa ce m-am ridicat de jos dupa cazatura de mai sus...dar am zis ca daca ajung inapoi la sosire cu bicicleta si muschii piciorului mai sunt inca incalziti poate incerc si alergarea de 9.5 km intr-un picior jumate.
   Si asa am reluat cursa pe bicicleta...dar fara prea mare avant si destul de incet...si asa m-au depasit destul de multi concurenti pana am ajuns eu la sosire.
   Am terminat traseul de bicicleta de 17 km in 2h:14min: 41 sec si aratam cam asa
 Pentru ca nu eram foarte obosit si nici piciorul nu ma durea insuportabil am zis ca ar fi pacat sa abandonez...indiferent ce timp scot....si asa am plecat mai departe spre cei 9.5 km de alergare montana.
  Incepand cu alergarea treburile au stat foarte simplu...cred ca am alergat cam 20% din totalul celor 9.5 km pentru ca pe portiunile de urcare in panta nu puteam alerga (era prea mult pentru organismul meu) si asa muschii mei de la picioare au inceput sa se raceasca si cu ocazia asta sa nu mai pot indoii prea mult piciorul drept. Cealalata bucata de 80% din alergare a fost "mers"....


Cu toate astea ultimii 300 metrii inainte de Finish i-am alergat

   La alergarea de 9.5 km am scos un timp de 1h:40min:55sec (alerg 9.5 km pe plat in 54 minute cand nu ma doare nimic), iar per total la finalul concursului am fost pe locul 50 din 63 de concurenti care au terminat cursa la categoria "masculin amatori". 
  Per total a fost o experienta din care am invatat destul de multe lucruri intr-un mod destul de dur...dar cred ca medalia de sfarsit de concurs a meritat efortul.
  

8 comentarii: